obzorniška fronta

ENG

Obzornik 65 - "We Have too Much Things in Heart..."*

Spletna predstavitve projekta Obzornik 65 – "We Have too Much Things in Heart..." skozi dvajset videofragmentov prikazuje  kraj, zaznamovan z vsakodnevnimi poskusi in neuspehi beguncev, ki skušajo prečkati mejo Evropske unije, ter v solidarnost lokalne skupnosti.

 

Serijo videofragmentov spremlja knjižica – Obzorniški Okruški, ki so jih prispevali:

Tara Najd Ahmadi, Andreja Hribernik, Jošt Franko, Ciril Oberstar in Andrej Šprah.

 

Predstavitev projekta, ki je bila prvotno načrtovana v obliki razstave v Galeriji K18, razstaviščnem prostoru zavoda Pekarne Magdalenske mreže Maribor, je zaradi epidemiološke situacije prestavljena na splet.

Kustosinja projekta: Andreja Hribernik

 

 

 

Nika Autor je študirala slikarstvo na Akademiji za likovno umetnost v Ljubljani. Po študiju v Ljubljani je opravila doktorski študij na Akademiji za likovno umetnost na Dunaju. Ukvarja se z raziskovanjem dokumentarnih oblik video ustvarjalnosti s poudarkom na formi filmskega eseja in video instalacije ter s fotografijo. Dela Nike Autor so umeščena v stalne zbirke muzejev in galerij tako doma kot v tujini.  Je soustanoviteljica Obzorniške fronte, kolektiva ustvarjalcev s področja filmske, vizualne, kulturne in politične teorije in umetnosti.

 

Andreja Hribernik je direktorica Koroške galerije likovnih umetnosti od leta 2013. Diplomirala je na Fakulteti za družbene vede, smer mednarodni odnosi, in doktorirala leta 2016 na Fakulteti za humanistični študij - ISH v Ljubljani, smer Zgodovinska antropologija likovnega. V svojem delu se ukvarja z muzeji, njihovo utopično funkcijo in dediščino socializma. Leta 2017 je bila imenovana za kustosinjo nacionalnega paviljona na mednarodni umetnostni razstavi Biennale di Venezia.

 

Tara Najd Ahmadi je strokovnjakinja na filmskem področju in dokumentaristka, ki trenutno živi in dela na Dunaju. Leta  2019 je doktorirala iz vizualnih in kulturnih študij na Univerzi v Rochestru (NY), kjer je raziskovala idejo nedokončanosti v filmih in projektih, ustvarjenih v revolucionarnih časih. Filmi Tare Najd Ahmadi so bili prikazani na različnih prizoriščih, med drugim tudi na Mednarodnem festivalu kratkega filma v Oberhausnu.

 

Jošt Franko je vizualni umetnik in fotograf. Končal je magistrski študij na univerzi Goldsmiths. Njegova praksa temelji na interdisciplinarnih umetniško-raziskovalnih projektih, ki v obliki fotografij, video instalacij, kolažev in teksta tematizirajo migracije, delavske pravice ter spregledane vzporedne zgodovine skupnosti in posameznikov na območju bivše Jugoslavije. Razstavlja doma in v tujini, njegovo delo je bilo med drugim na ogled v Finskem fotografskem muzeju (2017), na Newyorškem fotografskem festivalu (2010), v Koroški galeriji likovnih umetnosti (2019), Muzeju sodobne umetnosti Metelkova +MSUM (2020) in Koroškem muzeju moderne umetnosti v Celovcu (2020). Franko je večkratni finalist prestižne nagrade Lange-Taylor (Duke University) in večkratni prejemnik Pulitzerjeve štipendije. Redno objavlja fotoeseje v mednarodnih publikacijah in časopisih, med katerimi so TIME, New Yorker, The Nation, Le Monde Diplomatique, Newsweek, New York Times, La Repubblica in Washington Post.

 

Ciril Oberstar je magistriral iz filozofije na Filozofski fakulteti Univerze v Ljubljani. Bil je glavni urednik filmske revije Ekran in področni urednik za družbene teme pri  Dialogih, kot avtor pa je sodeloval tudi pri številnih drugih zbornikih in revijah. Bil je dolgoletni dejavni član neformalnega izobraževalnega programa Delavsko-punkerska univerza. Raziskovalno se ukvarja s filmsko kritiko in teorijo ter socialno in politično filozofijo. Dela na ZRC SAZU in uči zgodovino in teorijo filma na Visoki šoli za storitve v Ljubljani in na Umetniški gimnaziji Ljubljana.

 

Andrej Šprah je vodja raziskovalno-založniškega oddelka Slovenske kinoteke in docent za področje zgodovine in teorije filma in televizije na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo Univerze v Ljubljani. V svojih raziskovanjih se osredotoča na vidike politične dokumentarnosti, pa tudi na družbeni in politični pomen ter vpliv tretjega filma. Napisal je vrsto razprav o razmerju med fikcinalno in dokumentarno reprezentacijo realnosti ter kinematografijah nekdanje Jugoslavije. Njegove pomembnejše objave obsegajo monografije (izbor): Dokumentarni film in oblast (Slovenska kinoteka, 1998), Prizorišče odpora (Društvo Kino!, 2010), Vračanje realnosti (Slovenska kinoteka, 2011), in poglavja “Contemporary Newsreel and New Everybody Figures as Mediators in Late Democracies” v: Anna Schober (ed.) Popularisation and Populism in the Visual Arts Attraction Images (Routledge, 2020) in “Newsreel Front: A revived vision of Third Cinema in Slovenia” v: Ewa Mazierska and Lars Kristensen (eds.) Third Cinema, World Cinema and Marxism (Bloomsbury, 2020).

 

 

 

*Mohammadova izjava po zadnji prisilni vrnitvi v BiH.

 

 

Obzorniški Okruški

Avtorji: Tara Najd Ahmadi, Andreja Hribernik, Jošt Franko, Ciril Oberstar, Andrej Šprah

Lektura: Mojca Hudolin

Prevod: Maja Lovrenov, Tina Makota

Oblikovanje: Matija Kovač, zgradbazamisli

 

 

 

 

Projekt je nastal ob podpori Mestne občine Maribor, v sodelovanju z Galerijo K18, Društvom za Evropsko zavest, Koroško galerijo likovnih umetnosti in Centrom sodobnih umetnosti Celje.

Obzornik 65 - "We Have too Much Things in Heart..."*

Obzornik 65 - "We Have too Much Things in Heart..."*